EĞLENCE
  Forum
 
=> Daha kayıt olmadın mı?

Forum - Gta 4 İnceleme

Burdasın:
Forum => Oyun İnceleme => Gta 4 İnceleme

<-Geri

 1 

Devam->


eglencelidunyasi
(şimdiye kadar 35 posta)
22.09.2008 17:36 (UTC)[alıntı yap]

[URL=http://g.imageshack.us/img91/gta40mp4.jpg/1/][IMG]
Bir oyun firması için kendi yaptığı oyunların seriler halinde olması çok önemlidir. Çünkü oyunun serisi demek başarı ve para demektir. Tabii ki her oyunun serisi başarılı olacak diye bir kuralda yok. Ancak Rockstar Games firması bu kuralı en iyi sürdüren firma olarak karşımıza çıkıyor. Piyasaya çıkarttığı Grand Theft Auto isimli oyun ile bir anda oyun dünyasını sallayan ve çılgınca oynanan bir serinin başlangıçını yapan Rocktar her geçen gün adını daha çok duyurdu. Şimdi her şeye en baştan bakalım. 1997 yılına gelene kadar oyunlarda tek düzelik hakimdi. Belli sınırlar çerçevesinde oyunlar oynanılır ve o sınırların dışına çıkılmazdı. Bu bir nevi oyuncuların özgürlüğünü kısıtlayıp istedikleri gibi davranmalarını da engelliyordu. Yeni ve farklı bir şeyler gerekiyordu, oyuncuların isteklerini karşılayacak ve özgürce hareket edebilecek bir oyun gerekliydi. Nihayet bir oyun firması 1997 yılında oyuncuların bu isteklerine cevap verebilecek bir oyun piyasaya çıkarttı. Çıkaran firma Rockstar Games, çıkardığı oyunun ismi de Grand Theft Auto idi.
Rockstar Games’den biraz bahsedelim. Rockstar Games için az ama öz oyun çıkaran bir firma diyebiliriz. Çıkarttığı oyunlarda belli bir başarı yakalayarak oyun dünyasında belli bir konuma yükselmiş. Firmanın geçmişine baktığımızda son yıllarda adını sıkça duyurduğunu görüyoruz. Adının bu kadar duyulmasının sebebi ise, oyun dünyasında yeni devir açan oyun olan Grand Theft Auto'yu tüm dünyaya tanıtmasıydı. Bir oyunun ilk çıktığı günden itibaren, geçen yıllar sonunda bağımlılık ve hatta hastalık derecesine kadar olabileceğini kim bilebilirdi ki! o yüzden oyun dünyasında şöyle bir ayrım yapsak sanırım yanlış olmaz; “GTA öncesi ve GTA sonrası oyun dünyası”. GTA piyasaya ilk çıktığında bir anda oyunlar arasında farklı bir konuma ulaştı. Bunun nedeni, daha önce hiç bir oyunda görülmeyen özelliklerin bu oyunda olmasıydı. Koskoca bir şehirde istediğimiz her şeyi yaparak özgürce hareket edebiliyorduk. Serbestlik oyunun asıl amacını yansıtıyordu.
Grand Theft Auto, Amerika ceza yasasından aldığı "Suç Simülasyonu" ismiyle suç işlemek üstüne kurulmuş bir oyundu. Bu yüzden sanal ortamda suç işlemek insanların oyuna olan ilgisini bir kat daha arttırmıştı. Rockstar Games bir nevi insanların egolarının tatmin etmek için gerçek hayatla birebir olan bütün olayları bir oyunun içine sağdırarak oyunseverlerin önüne sundu ve oyuncularda sunulan bu ikramı geri çevirmeyip GTA'yı hep popüler ve zirvede tuttular. 1997 yılından itibaren başlayan GTA efsanesi günümüze kadar hep zirvede kalarak devam etti.
Rockstar Games’in geçtiğimiz aylarda yaptığı açıklamayı tüm dünya soluksuz dinledi, çünkü yeni bir GTA oyunu duyurulacaktı. Yeni bir GTA demek kimilerine göre yeni bir yaş** demekti. Sonunda beklenen açıklama geldi ve GTA IV'ün PS3 ve Xbox 360 platformları için piyasaya çıkacağı duyuruldu. Ancak GTA IV'e geçmeden önce, GTA efsanesi nasıl başlamış ve nasıl gelişerek tüm dünya'nın oynar halde geldiği bir oyun olmuş bir bakalım. Kısaca çıkmış GTA oyunlarını bir incelemeyelim.

Grand Theft Auto
Oyunseveler ve oyun dünyası için 1997 yılı önemli bir oyunun başlangıç tarihi olmuştur. Grand Theft Auto ismiyle oyunsevelerin karşısına çıkan oyun bir efsanenin başlangıcı olarak tarihte yerini aldı. o dönemdeki oyunlara bakıldığında, GTA kendine özgü bir oyun olarak ayrılıyordu. Suç işlemek üzere kurulan oyunda bir şehirde canımız ne istiyorsa onu yapabiliyorduk. İstediğimiz gibi dolaşarak, bazen sokaktaki insanlara bazen de polislere dalıp dövebiliyorduk. Canımız araba çalmak istediğimizde, yolun ortasında durup arabayı durduktan sonra şoförü yaka paça aşağıya atarak arabayla kaçabiliyorduk. Kısacası şehri istediğimiz gibi karıştırabiliyorduk. Bu şekilde davranmak başka hangi oyunda vardı ki? Kendi egolarımız doğrultusunda vahşet ve suç sınırlarını GTA'da sonuna kadar zorluyorduk. Kuş bakışı kamerası ve sınırsız suç işleme özgürlüğu ise GTA kısa sürede oyuncularını kendine bağladı.
Grand Theft Auto: London

1997 yılında çıkan Grand Theft Auto'dan sonra yapımcılar GTA'ya hemen bir ek paket çıkarttılar. Ek paketin ismi; GTA London. Londra'dayız ve ilk oyunda yaptığımız bütün pis işleri burada da devam ediyoruz. GTA: London'da grafikler çok değişmemişti ancak yeni bir şehir, yeni silahlar, yeni görevler ve yeni arabalar bizleri bekliyordu. Suç işleme isteğimiz GTA: London'da da artarak devam etti. İlk oyundan çok satmasa da yine de oynanmaya devam edildi. Hal böyle olunca GTA bağımlılık haline gelip bir hastalık olma yolunda ilerliyordu.
Grand Theft Auto II

Oyunseverler GTA'dan artık yenilikler bekliyordu. Çok geçmeden beklentilerini karşılayacak GTA II piyasaya çıktı. Oyunda ki en önemli özellik, oyunun artık 3Dfx kartına da destek vermesiydi. Bunlar birlikte grafik motoru da değiştirilmişti. Hal böyle olunca daha güzel grafikler ortaya çıktı. Her taraf rengarenk ve cıvıl cıvıldı. Araç patlamaları ve sesler GTA II'de oluşan atmosferi daha iyi anlatıyordu. Her yeni GTA'da yenilikler olduğu gibi GTA II'ye de yenilikler geldi. Şehir büyüdü ve çete kavramı ortaya çıktı. Artık oyunda yalnız değildik. Yeri geldi çeteler için çalıştık yeri geldi çeteler ile karşı karşıya geldik. Silahların, görevlerin çeşitliliği artarak oyuna her geçen gün biraz daha bağlandık. Ayrıca GTA II ile birlikte seriye ordu ve FBI'da katıldı.



Grand Theft Auto III: Liberty City

Haliyle yıllar geçip teklonoji ilerleyince oyunların kalitesi de arttı. 2002 yılına gelindiğinde GTA adına çok büyük bir adım atılmıştı. Grand Theft Auto III: Liberty City ile birlikte GTA, 2D'den kurtulup 3D'ye merhaba demişti. Çoğunluğun ortak fikri ise, GTA serilerinin en çok beğenilen oyunu GTA III: Liberty City olmuştu. Oyun artık uç boyutluydu, yani daha gerçekçi grafikler ve gerçek insan modelleri vardı. Ancak oyunun uç boyutluya geçmesi Rockstar açısında risk taşıyordu. Başarısız olma gibi bir durumla karşılaşabilirlerdi, ancak beklenen olmadı ve uç boyutlu GTA daha popüler hale geldi. Ayrıca artık oyun " uçüncü şahıs görüşüne " geçerek tamda GTA'ya uygun bir oynanış biçimi ortaya çıkmıştı. Oyunseverler kuş bakışı kameradan yeni bir oynanış şeklini yadırgamamıştı.

Bunun yanında Liberty City'nin de çok büyük bir şehir olması oyun için farklılık yaratıyordu. GTA III ile beraber oyun artık belli bir senaryoya ve çizgiye bağlanıp, mafya ve çete ilişkileri oluştu. Mafyaların ve çetelerin verdiği görevleri yaparak hem adımızı duyuruyorduk hem de diğer mafya ve çetelerin dikkatini çekiyorduk. Düşmanımın düşmanı dostumdur mantığı ile diğer mafya ve çetelerden birlikte çalışmak için teklifler alıyorduk. Artık GTA vazgeçilmez tutku dolu bir oyun haline geldi.
Grand Theft Auto : Vice City

2003 yılında bu sefer GTA: Vice City çıktı. Her sene yeni bir GTA'nın çıkması oyuna duyulan ilgiyi kat kat arttırmıştı. Kendimizi Havai adalarında hissetiğimiz deniz, kumsal ve güneşin hiç eksik olmadığı bir şehirdi Vice City. 80'lerin havasını yaşatan oyun, kimilerine göre ilk oyundan daha güzeldi. Oyuna bir çok kalıcı yenilik geldi. Bunların ilki, Vice City'ye gelene kadar diğer GTA'larda yönettiğimiz ana karakterler konuşmayıp sadece verilen görevleri yaparlardı. Ancak Vice City'de bu durum değişerek, sürekli konuşan ve insanlarla diyalog halinde olan bir karakter geldi. Karakterimizin ismi; Tommy Vercetti.




Vice City'yi de sağlam bir senaryo ile oynadık. Senaryoyu kısaca özetlemek gerekirse; Tommy, arkadaşlarına aşırı güvenmesinin sonucunda aldatılır. Yaptığı bir iş esnasında arkadaşlarının polise ihbar etmesi Tommy'yi yakalatır ve 15 yıl hapis yatmasına neden olur. Tommy hapisten çıktıktan sonra eski patronu Sonny Forelli ile görüşür. Hapis yatmasına neden olan işte kullanılan paralar Sonny'nin paralarıdır ve Sonny Tommy'den paralarını ister. Tommy'de paraları bulacağına söz verir ve motorcular, kübalılar ve gangsterler ile amansız bir mücadeleye girişir.

Senaryonun sağlam olması bir tarafa Vice City'ye diğer GTA'larda olmayan bir sürü özellik eklenmiştir. Artık görevler daha detaylı olmuştu. Yeni arabaların yanı sıra helikopter, motorsiklet, deniz motoru ve uçak gibi bir sürü aracı kullanma şansını yakaladık. Ayrıca polis, taksi ve ambulans gibi araçları kullanıp o araçlarla görevlerde aldık. Daha bir çok özelliğin olduğu Vice City'de GTA serisinin unutulmazları arasına girdi.
Grand Theft Auto: San Andreas

GTA: Vice City'nin yankıları devam ederken Rockstar Games bombayı patlatıp 2004 yılında GTA: San Andreas'ı piyasaya çıkarttı. San Andreas Vice City'nin bir çok yönden daha gelişmiş haliydi. Artık şehir daha büyüktü, şehrin büyüklüğu dolayısıyla hareket alanımızda sınırsızdı. Bu sefer ki karakterimiz Amerikan tarzına uydurulup zenci olarak seçilmişti. Karakterimizin ismi; Carl Johshon. Oyunda kısaca CJ. deniyordu. GTA: San Andreas'da sağlam bir senaryo üzerine kurulmuştu. Senaryoyu kısacaca anlatmak gerekirse; CJ daha önce yaşadığı yer olan Los Santos'da bunalıma girer ve Liberty City'ye gider. Aradan 5 yıl geçtikten sonra CJ Los Santos'a zorunlu dönüş yapar. Çünkü CJ'in annesi ölmüş veya öldürülmüştü. CJ, annesinin katillerini bulmak için yemin eder ve macera başlar.

Oyunun özelliklerime baktığımızda ilk dikkat çeken, artık denizde yüzebiliyorduk. Diğer GTA'larda denize girdikten kısa bir süre sonra ölüyorduk. Ancak San Andreas'da yüzüp hatta denizin diplerine dalıyorduk. San Andreas'da Vice City'de kullandığımız araçların yanı sıra daha gelişmiş araçlarda eklenmişti. F-16, Jetpac gibi araçların yanına paraşütte eklenmişti. Oyunun görevleri ve oyundaki ayrıntılarda dikkat çekiyordu. Oyunda şişmanlayıp sonrada spor salonuna giderek spor yapabiliyorduk, berbere gidip tıraş olabiliyorduk, giyim mağazalarına gidip kendimize kıyafet alabiliyorduk. Daha bir sürü özellik ile birlikte oynadık San Andreas'ı. Haritanın ve şehrin büyük olması görev zenginliğini de beraberinde getirdi. Artık GTA tedavisi olmayan ve bağımlılık haline gelmiş bir hastalıktı.
Grand Theft Auto: Vice City Stories
2006 yılında ise önce PSP’ye sonrada PS2’ye GTA: Vice City Stories çıktı. GTA: Vice City’nin biraz değişmiş versiyonu olarak tanımlayabileceğimiz oyun Vice City’de geçiyordu. Silahlar, ilerleme yapısı, araçlar GTA: Vice City’de ki ile aynı, yalnız kahramanımız, görevlerimiz ve hikayemiz farklı. Oyunda Vin Vance’e adındaki kişiyi yönlendiriyoruz. Amacımız orduya katılmak, bunun için komutanımızdan aldığımız görevleri yaparak kendimizi kanıtlamaya çalışıyorduk. En sonunda uyuşturucu mafyasının içine girerek onların pis işlerini yapıyorduk. GTA: Vice City Stories’de kısıtlı sayıda yenilik olsa da yine popüler olmayı başararak zirvede kalmayı bildi.

Gördüğümüz gibi 1997 yılında itibaren başlayan GTA efsanesi, yıllar geçtikçe gelişti ve büyümeye devam etti. GTA’yı insanlar bıkmadan usanmadan, gece gündüz demeden sürekli oynadılar. Oyunun fanları oyun için sayısız mod ve çeşitli çalışmalar yaparak GTA’ya duyulan ilgiyi bir kat daha arttırdılar. GTA artık öyle bir hal almıştı ki, insanlar GTA'yı gerçek hayatları gibi görmeye başladılar. Hatta GTA'dan etkilenerek çevresindeki insanlara zarar verenler bile oldu. İşin bir başka boyutu ise GTA bazı ülkelerde aşırı şiddet içerdiği için yasaklandı. Her ne kadar da yasakta konulsa GTA oynanılmaya ve büyümeye devam etti. Şimdi gelelim herkesin merak ve heyecanla beklediği GTA IV’e, bakalım yeni GTA’da bizi neler bekliyor.
Liberty City’ye hoş geldiniz

Rockstar Games GTA IV’u duyurduktan sonra herkes ilk ekran görüntülerini ve videosunu bekledi. Rockstar’da kimseyi fazla bekletmeden geçtiğimiz günlerde oyunun ilk resmi videosunu yayınlandı. Videoyu büyük merak ve ilgi ile karşılayan oyunseveler, GTA IV hakkında çeşitli yorumlar yaparak düşüncelerini dile getirdi. Videoyu kısaca anlatmak gerekirse; New York Liberty City’sindeyiz. Kocaman bir şehirde her taraf hareketli ve cıvıl cıvıl, insanlar bir koşuşturma içinde hareket ediyor. Gerçek dünyada olduğu gibi bir telaş var. Sonra Liberty City’deki binaların ve yerleşim yerlerini görerek, şehrin ne kadar modern ve gelişmiş olduğunu görüyoruz. Videodaki bir sahnede uzaktaki binaları görüyoruz, binaların güneşin etkisiyle hafif buğulu şekilde gözükerek ne kadarda gerçekçiliği olduğunu anlıyoruz. o müthiş manzaradan sonra oyunda yönlendireceğimiz karakter gözüyoruz, diğer GTA’lardaki karakterler ile karşılaştığımızda daha detaylı ve gerçekçi bir duruşunun olduğunu gözlemleyerek videoyu bitiriyoruz.

GTA III’u oynayanlar Liberty City’yi bilirler. İşte GTA IV’de 2007 Liberty City’sinde geçeçek. Son derece modern ve gelişmiş bir biçimde karşımıza çıkacak 2007 Liberty City’si, GTA III’de ki Liberty City’den daha büyük ve daha ayrıntılı olacak. Ayrıntının dışında Rockstar Games gerçeklerine benzeyen 5 ayrı şehir inşa etmiş. İnşa edilen şehirlerin isimleri değiştirilerek oyuna aktırılan şehirler ise şunlar; Brooklyn kenti Broker’a, Manhattan kenti Algonquin’e, Queens kenti Dukes’a, Bronx kenti Bohan’a ve New Jersey kent ise Alderney’e çevirilerek oyuna aktarılmış. Oyunun haritası içinde San Andreas’dan küçük olacağı ancak detay bakımından oldukça fazla olacağı açıklanmıştı.
Bekle beni Amerika ben geliyorum!

Oyunda yönlendireceğimiz karakterin adı Niko Bellic. Doğu Avrupa’lı olan Niko, Amerikan rüyasını gerçekleştirmek için New York Liberty City’e göç etmiş. Ancak Niko’nun Amerika’ya bu ilk gelişi değildir. Daha önce bu şehirde oldukça lüks yaşantı sürerken bir anda her şeyini kaybettikten sonra şehirden ayrılmış. Kuzeni Roman tarafından tekrardan Amerika’ya gelmeye ikna edilen Niko, bu sefer Amerikan rüyasını gerçekleştirmek için temelli buraya yerleşmiş. Niko’yu ikna eden Roman ise çevresine yüklü miktarda borcu olan bir kişidir. Ayrıca oyunda Niko’yu destekleyen en önemli kişide Roman olacaktır.

İlk önce karakter animasyonlarından bahsedelim. Daha önce çıkan GTA’larla kıyaslanıldığı zaman GTA IV’de karakter animasyonlarında büyük değişimler olacak. Karakterimiz Niko’nun yürüdükçe ve hareket ettikçe attığı her adımın ağırlığını hissedebileceğiz. Bu da gösteriyor ki animasyonlarda gerçekçilik ön planda. GTA IV’de değişime uğrayan bir unsurda yayalar olacak. Serinin önceki oyunlarına bakıldığında GTA IV’de yayalar daha gerçekçi olacak. Gerçek hayatta dışarıda gördüğümüz yayalar ne yapıyorsa GTA IV’deki yayalarda aynılarını yapacak. Bankta kitap okuyanlar, sigara içenler, mağazalara girip alışveriş yapanlar gibi bir sürü işlevleri yayalar yapacak.

Rockstar, GTA IV’de karakter animasyonlarının dışında yeni animasyonları da göreceğimizi belirtmişti. GTA IV’de arabalar için yeni bir animasyon bizleri bekliyor olacak. Artık arabaların camlarını kırarak içeri girebileceğiz. Camı kırarkenki animasyon görülmeye değer olacakmış. Ayrıca araçların yoldaki tümseklere ve çukurlara verdikleri tepkilerde daha gerçekçi olup bizlere gerçekçi bir sürüş keyfi yaşatacakmış. Hatırlayacağınız üzere San Andreas’da uçaklar ve jetpack gibi araçlar sayesinde uçabiliyorduk. Ancak GTA IV’de uçak olmayacak. Rockstar Games bunun nedeni açıklayarak, sadece tek bir şehir olduğu için eğer uçak olursa bunun gerçekçiliği zedeleyeceğine inandıkları için oyunda uçak olamayacağını açıkladı. Fakat bu oyunda uçamayacağımız anlamına gelmiyor. Helikopter ve jetpack gibi araçlar sayesinde yine uçmanın keyfine fazlasıyla varacağız.

Daha fazla özgürlük

GTA’yı GTA yapan en büyük özelliğin sınırsız özgürlük ve serbestlik olduğunu giriş yazısında belirtmiştim. GTA IV’de özgürlük ve serbestlik diğer GTA’lara nazaran daha fazla olacak. Niko isterse dışarıdaki bir yaya ile konuşabileceği gibi cep telefonu sayesinde de insanlarla konuşabilecek. Cep telefonunun oyunda önemli bir yeri olacağını söyleyelim. Görevlerin çoğunu cep telefonu sayesinde alacağız. Ayrıca cep telefonunu sadece görev almak için kullanmayacağız, düşmanlara pusu kurmada yada bize pusu kurulacağı zaman haberleşmede cep telefonunun büyük yararı olacak. Yapımcılar oyundaki cep telefonunun dizayn bakımından gerçekten farksız olacağını ve gerçek hayatta olduğu gibi oyunda da cep telefonunun sıkça kullanılacağını belirttiler.

GTA oyunlarındaki emir komuta zincirini herkes biliyordu. Mafya babaları ve çete liderleri gibi büyük kişilerin verdiği görevleri yaparak adımızı duyurup yükselmeye çalışıyorduk. Ancak GTA IV’de kendimizi diğer insanlardan emir alan bir köle gibi hissetmeyeceğiz. Çünkü oyunda görev çizgisellik olmayacak. Tabii ki bu tür kişilerden alacağımız görevler olacak fakat istediğimiz zaman görevleri alıp yapacağız. Kısacası Liberty City’de daha özgür ve serbest olacağız. Ayrıca GTA IV’deki görevler daha gerçekçi, daha uzun ve çok daha çeşitli olacak. Bu çeşitlilik, görevlerin daha fazla farklı süreçte işlemesiyle kendini gösterecek.

Oyun 2007 Liberty City’sinde geçeceği için oyundaki araçlarda yeni ve modern olacak. Rockstar, oyundaki arabaların yeni fiziklerle donatılacağını ve kameranın Liberty City'nin kalabalık trafiğinde daha iyi sürüş perspektifi yakalayabilmek için, arabaya daha da yaklaşarak arabalardaki detayların daha iyi görülebileceğini açıkladı. Özellikle kamera açısı oyuna farklı bir özellik kazandıracak gibi gözüküyor. Kameranın yeni açısı sayesinde sürücünün araba ile ilgili her detayı daha yakında görebileceğiz. Aynı zamanda da kamerayı çevirerek şehri yatay ve dikey olarak da inceleyebilme şansına sahip olacağız. Ayrıca oyunda araç çeşitinin de fazla olacağını açıklayan Rockstar her aracın kendine özel ayrıntıları olacağını da sözlerine ekledi.

Daha fazla özgürlük

GTA’yı GTA yapan en büyük özelliğin sınırsız özgürlük ve serbestlik olduğunu giriş yazısında belirtmiştim. GTA IV’de özgürlük ve serbestlik diğer GTA’lara nazaran daha fazla olacak. Niko isterse dışarıdaki bir yaya ile konuşabileceği gibi cep telefonu sayesinde de insanlarla konuşabilecek. Cep telefonunun oyunda önemli bir yeri olacağını söyleyelim. Görevlerin çoğunu cep telefonu sayesinde alacağız. Ayrıca cep telefonunu sadece görev almak için kullanmayacağız, düşmanlara pusu kurmada yada bize pusu kurulacağı zaman haberleşmede cep telefonunun büyük yararı olacak. Yapımcılar oyundaki cep telefonunun dizayn bakımından gerçekten farksız olacağını ve gerçek hayatta olduğu gibi oyunda da cep telefonunun sıkça kullanılacağını belirttiler.

GTA oyunlarındaki emir komuta zincirini herkes biliyordu. Mafya babaları ve çete liderleri gibi büyük kişilerin verdiği görevleri yaparak adımızı duyurup yükselmeye çalışıyorduk. Ancak GTA IV’de kendimizi diğer insanlardan emir alan bir köle gibi hissetmeyeceğiz. Çünkü oyunda görev çizgisellik olmayacak. Tabii ki bu tür kişilerden alacağımız görevler olacak fakat istediğimiz zaman görevleri alıp yapacağız. Kısacası Liberty City’de daha özgür ve serbest olacağız. Ayrıca GTA IV’deki görevler daha gerçekçi, daha uzun ve çok daha çeşitli olacak. Bu çeşitlilik, görevlerin daha fazla farklı süreçte işlemesiyle kendini gösterecek.

Oyun 2007 Liberty City’sinde geçeceği için oyundaki araçlarda yeni ve modern olacak. Rockstar, oyundaki arabaların yeni fiziklerle donatılacağını ve kameranın Liberty City'nin kalabalık trafiğinde daha iyi sürüş perspektifi yakalayabilmek için, arabaya daha da yaklaşarak arabalardaki detayların daha iyi görülebileceğini açıkladı. Özellikle kamera açısı oyuna farklı bir özellik kazandıracak gibi gözüküyor. Kameranın yeni açısı sayesinde sürücünün araba ile ilgili her detayı daha yakında görebileceğiz. Aynı zamanda da kamerayı çevirerek şehri yatay ve dikey olarak da inceleyebilme şansına sahip olacağız. Ayrıca oyunda araç çeşitinin de fazla olacağını açıklayan Rockstar her aracın kendine özel ayrıntıları olacağını da sözlerine ekledi.

Daha fazla özgürlük

GTA’yı GTA yapan en büyük özelliğin sınırsız özgürlük ve serbestlik olduğunu giriş yazısında belirtmiştim. GTA IV’de özgürlük ve serbestlik diğer GTA’lara nazaran daha fazla olacak. Niko isterse dışarıdaki bir yaya ile konuşabileceği gibi cep telefonu sayesinde de insanlarla konuşabilecek. Cep telefonunun oyunda önemli bir yeri olacağını söyleyelim. Görevlerin çoğunu cep telefonu sayesinde alacağız. Ayrıca cep telefonunu sadece görev almak için kullanmayacağız, düşmanlara pusu kurmada yada bize pusu kurulacağı zaman haberleşmede cep telefonunun büyük yararı olacak. Yapımcılar oyundaki cep telefonunun dizayn bakımından gerçekten farksız olacağını ve gerçek hayatta olduğu gibi oyunda da cep telefonunun sıkça kullanılacağını belirttiler.

GTA oyunlarındaki emir komuta zincirini herkes biliyordu. Mafya babaları ve çete liderleri gibi büyük kişilerin verdiği görevleri yaparak adımızı duyurup yükselmeye çalışıyorduk. Ancak GTA IV’de kendimizi diğer insanlardan emir alan bir köle gibi hissetmeyeceğiz. Çünkü oyunda görev çizgisellik olmayacak. Tabii ki bu tür kişilerden alacağımız görevler olacak fakat istediğimiz zaman görevleri alıp yapacağız. Kısacası Liberty City’de daha özgür ve serbest olacağız. Ayrıca GTA IV’deki görevler daha gerçekçi, daha uzun ve çok daha çeşitli olacak. Bu çeşitlilik, görevlerin daha fazla farklı süreçte işlemesiyle kendini gösterecek.

Oyun 2007 Liberty City’sinde geçeceği için oyundaki araçlarda yeni ve modern olacak. Rockstar, oyundaki arabaların yeni fiziklerle donatılacağını ve kameranın Liberty City'nin kalabalık trafiğinde daha iyi sürüş perspektifi yakalayabilmek için, arabaya daha da yaklaşarak arabalardaki detayların daha iyi görülebileceğini açıkladı. Özellikle kamera açısı oyuna farklı bir özellik kazandıracak gibi gözüküyor. Kameranın yeni açısı sayesinde sürücünün araba ile ilgili her detayı daha yakında görebileceğiz. Aynı zamanda da kamerayı çevirerek şehri yatay ve dikey olarak da inceleyebilme şansına sahip olacağız. Ayrıca oyunda araç çeşitinin de fazla olacağını açıklayan Rockstar her aracın kendine özel ayrıntıları olacağını da sözlerine ekledi.

GTA: San Andreas’da bilindiği üzere yemek yiyip sonrada spor salonuna giderek spor yapabiliyorduk, ayrıca berbere gidip saçlarımızı kestirdikten sonra, giyim mağazasından kendimize kıyafet alabiliyorduk. Acaba GTA IV’de de aynı şeyler yapabilecek miyiz? Rockstar Games bu konuda net bir açıklama yapmadığı gibi açıkta bir kapı bırakıyor. Kim bilir belki San Andras’da yaptığımız bu işleri GTA IV’de de yaparız. Yine San Andreas’da olan kız arkadaşı edinme GTA IV’de de olacak. Oyuna eklenen bir özellikte, kahramanımız Niko artık telefon direklerine tırmanarak şehri kuş bakışı seyredebiliyor.

Rockstar Games oyunun yapım aşamasında, eski polis şeflerinden ve emekli suç uzmanlarından da yardım aldı. Bu da gösteriyor ki, oyunda artık suçlu olmanın daha zor olacağı ve polisin bizi bir hayli zorlayacağı anlamına geliyor. Ayrıca ilk yüklemeden sonra, oyunda başka bir yükleme ekranı olmayacak. Bu, şehir dışı kısımlarına geçerken ve tersi için de geçerli. Dedikodulara göre oyunda sürpriz olarak, önceki GTA serilerindeki karakterleri GTA IV’de görebileceğiz. Rockstar bu konularda net açıklama yapmadığı için, dedikoduların ne kadar doğru olduğu tartışılır. Bakalım ilerleyen günlerde bu ve sır gibi saklanan diğer özellikler hakkında bir açıklama yapılır. Belki de Rockstar hiçbir açıklama yapmadan, oyuncuların bu özellikleri kendilerinin görmesini ister.

Yeni nesil konsol pazarı

Bilgisayarda GTA oyunları her zaman çok popüler olduğu gibi bilgisayar oyunları arasında GTA olmazsa olmazlardan olmuştur. GTA IV’ün dedikoduları yayılmaya başlayınca bilgisayar dünyasında bir hareketlilik yaşandı. Herkes her zaman ki gibi yeni GTA’nın bilgisayar içinde piyasaya çıkacağından emindiler. Çünkü GTA’nın hemen hemen bütün oyunları bilgisayara çıktığı için ciddi bir oyuncu kitlesi oluşmuştu. Ancak Rockstar Games dünyadaki bütün bilgisayar kullanıcılarını şoka uğratan açıklamayı yaptı. GTA IV sadece yeni nesil konsol dediğimiz PlayStation 3 ve Xbox 360 platformları için piyasaya da olacaktı. İlk başta çoğu bilgisayar oyuncusu buna inanmayarak, bir yanlışlığın olabileceğini düşündüler. Bu düşüncelerini yok eden açıklama, oyunun resmi videosunda açıklığa kavuştu. Videonun sonunda sadece PS3 ve Xbox 360’ın logoları bulunuyordu. Herkes inanamıyordu, Rockstar ciddi oyuncu kitlesi olan PC’yi nasıl olurda es geçerdi? Aslında bunun cevabını biraz teklonojiyi takip eden oyunseveler bileceklerdir. Artık yeni nesil konsol dediğimiz teklonoji devri hayatımıza girmiş durumda. Oyun firmaları da yeni oyunlarını bu devire uydurmak için yeni nesi konsollara çıkarmaya başladılar. Artık para ve ticaret konsollara yönelmeye başladı. Gittikçe büyüyen bu pazardan pay almak isteyen oyun firmaları da öncelikle maddiyatı göz önünde bulundurarak oyunlarını buna göre yapmaya başladılar. İşte Rockstar Games’de bu büyük pazardan pay almak için, GTA IV’u PS3 ve Xbox 360’a çıkartacaklarını açıkladı.

PS3’ün ve Xbox 360’ın grafik kalitesi yüksek olduğundan, GTA IV’ün grafiklerinin de gerçekçi ve güzel olması kaçınılmaz oluyor. Yayınlanan videodan da gördüğümüzde gerçekçi grafikler ve ayrıntılar hemen dikkat çekiyor. Olağanüstü şehir manzarası, gökyüzü efektleri ve binaların uzaktan buğulu gözükmesi gerçekçilik anlamında bütün hisleri verecek. Işıklandırma, gölgelendirme ve -Yasak- olayları konusunda da Rockstar baya iddalı olduğunu açıklayarak bizlere daha gerçekçi ve zevkli bir GTA’nın beklediğini açıkladı. Rockstar oyunun sesleri konusunda da oldukça iddalı. Gerçek bir şehirde olması gereken bütün sesleri GTA IV’de duyacağız. Her sesin farklı olacağını vurgulayan firma, oyundaki seslendirmelerinde özenle hazırlandığını belirtti. Bununla birlikte GTA’yı GTA yapan bir unsurda oyun müzikleri olmuştur. Rockstar GTA IV’de de oyun müzikleri konusunda çok özenli davranmış.

Efsane geri dönüyor

Yeniliklerin ardı arkası kesilmediği GTA IV’de, çoklu oyunculu modu da bizleri bekliyor olacak. Bu konudaki açıklamayı Rockstar’ın kurucuları ve GTA’nın yaratıcılarından Dan House yaparak; GTA IV’ün çoklu oyunculu olarakta oynanabileceğini açıkladı. Ancak bu devasa online şeklinde olmayıp, tek kişilik ilerlemeli bir çoklu oyunculu modu olacak. Oyun PS3 ve Xbox 360’a iki farklı versiyon olarak piyasada çıkacak, fakat iki versiyon arasında benzerliklerinde bulunacağı ve oyunun Xbox 360 versiyonu için indirebilir içeriğin sunulacağı açıklandı.

Her yönden diğer GTA oyunlarından farklı olacak GTA IV’de sınırsız yenilik bizleri bekliyor olacak. Daha fazla özgürlüğün ve serbestliğin tadına varacağımız oyunda, kendimizi gerçek bir şehirde hissederek ona göre gerçek bir hayat yaşacağız. Artık GTA IV için geri sayım başladı. 16 Ekimde piyasada olacak oyun hakkında edindiğimiz bilgiler şimdilik bu kadar. Uykusuz gecelere merhaba diyin, çünkü GTA efsanesi daha fazla yenilik ve içerikle geri geliyor.




eglencelidunyasi
(şimdiye kadar 35 posta)
22.09.2008 17:47 (UTC)[alıntı yap]
Oyun İçi Resimler:











eglencelidunyasi
(şimdiye kadar 35 posta)
27.09.2008 09:03 (UTC)[alıntı yap]
[code]# Ana Karakter:


Niko Bellic


#Diğer Karakterler:


Roman: Liberty City'ye kuzeni olan Niko'dan daha önce yerleşmiş ve Liberty City'deki en iyi bilgi kaynağımız. Yabancı mafyalara çok borcu olduğundan yardıma ihtiyacı var



* Elizabeta: Oyunun sonlarına doğru belirecek olan kadın karakter




* Little Jacob: Karayipli silah satıcısı. Aynı zamanda Niko'nun arkadaşı.



* Lola: Oyunun artworklerinde gözüken lolipoplu kız. Hikayedeki rolü bilinmiyor




Tom Goldberg: Goldberg, Ligner & Shyster firmasında çalışan bir avukat.

Karen: Goldberg, Ligner & Shyster firmasında sekreter.


# Tek Oyuncu: Evet
# Çoklu-Oyuncu: Evet, onaylandı ama daha detayları belli değil
# Episodic Content: Xbox 360 için 2 parça indirilebilir içerik çıkacak, muhtemelen daha sonra da PS3 için çıkacak.
# Grafikler: GTA: IV Rockstar Advanced Graphics Engine kullanıyor. (RAGE)
# Fizikler: NaturalMotion euphoria kullanıyor.




Europhia Tanıtımı: Euphoria
# Şehir: Liberty City (New York), 5 parçaya ayrılmış:

* Brooklyn: Broker
* Manhattan: Algonquin
* Queens: Dukes
* The Bronx: Bohan
* New Jersey: Alderney

# Deniz/Hava: Helikopterler ve botları sürebiliyoruz ama uçakları süremiyoruz.

Çıkış Tarihi: 2008 2Ç (2. Çeyrek)

Oyunun Hikayesi:

-Niko Bellic, Doğu Avrupalı ve Amerika’ya gelme nedeni ise kuzeni Roman'ın ona yalan söyleyerek kandırması, aynı zamanda Amerikan rüyasını yaşamak istiyor (çok zengin olmayı istiyor). Oyunumuz 2007 Liberty City’sinde geçecek ve oyunun hikayesi Ekim'de başlayacak.. Tahmin edeceğimiz gibi 2007'nin Liberty Şehri, GTA III’teki 2001 Liberty Şehrinden çok daha büyük olacak. Roman Niko'ya çok zengin olduğunu ve Liberty City'ye gelirse ona yardım edebileceğini vaat ediyor ve Niko LC'ye doğru yola çıkıyor. Kuzeninin yalan söylediğini fark eden Niko savaşması gerektiğini anlıyor. Hem kuzeninin borcunu kapatmaya çalışıyor hemde 10 yıldır aradığı kişinin izini sürüyor.

Silahlar:

Gerçek hayattaki gibi, günümüzdeki Liberty City bize geniş bir silah seçeneği sunuyor...





Glock (muhtemelen G17)
Kalibre: 9x19mm
Kapasite: 17

1980'lerde Avustralya'lı bir mühendis tarafından yapıldı., Gaston Glock olarak adlandırılan bu silah çok kısa bir sürede siviller ve polis kuvvetleri tarafından en çok kullanılan silah haline geldi. Glock orta ağırlıkta ve oldukça dayanıklıdır.




Desert Eagle
Kalibre: .357 Magnum, .44 Magnum, or .50 AE
Kapasite: 9, 8, or 7

1979 yılında, Magnum Research Inc. ilk gaz ile işletilen silah olan magnum-kalibre'ye başladı. Pratik çarpışma silahı olmasına rağmen çok ağır ve pahalı bir silahtır ama bu onun Holywood filmlerinde kötü adamların silah seçimini olmasını durduramamıştır.






Micro Uzi
Kalibre: 9x19mm
Kapasite: 20

Uzi ailesinin en küçük üyesidir. Israil ordusu endüstrisi tarafından 1986'da tabanca ile standart makinelilerin ateş gücünün yerini doldurması için yapılmıştır. Kısa tetiği ile uç noktadaki ateş hızı nişan almayı zorlaştırır.





MP5 N(A3)
Kalibre: 9x19mm
Kapasite: 30

The Heckler & Koch MP5 orjinal olarak 1960'larda üretildi ama birçok modeli yaratıldı. Çok geniş seçenekli bir silah olması, emniyetli ve isabetli olması ile tam teşekkürlüdür. Günümüzde en çok kullanılan ikincil taramalıdır





M4 Carbine
Kalibre: 5.56x45mm NATO
Kapasite: 30

İlk M16'daki sorunlarıyla Vietnam savaşı sırasında kullanılan M16'nın geliştirilmiş bir modelidir. Eugene Stoner'ın 1958 AR-15 dizaynı dünyadaki en ünlü değişken silahı olmuştur. Orta ağırlıkta olması, küçük boyutta olması ve üstüne takılabilen tuhaf aksesuarlar ile M4 herkes için birşeylere sahipti





AK-47
Kalibre: 7.62x39mm
Kapasite: 30

6 yıl içinde, Mikhail Kalashnikov'un efsanevi AK-47 tüfeği büyük bir ün kazandı. Büyük bir proje ile yaratılan ve basit bir dizaynı olan bu tüfek, Rus ordusunun resmi silahıdır.






G3SG/1
Kalibre: 7.62x51mm NATO
Kapasite: 20

The G3SG/1, H&K G3'nin nişancı tüfeklerine uygulanmış versiyonudur.







SPAS-12
Ölçü: 12
Kapasite: 8

Bu İtalyan yarı-otomatik shotgun (av tüfeği) Luigi Franchi şirketi tarafından 70'lerin sonunda yapılmıştır. Orjinal olarak polis ve ordunun kullanması için tasarlanmıştır, SPAS-12 ateş edilirken kullanıcısının silahı tutabilmesi için pompasının altında, ateş kalkanı adında bir kalkan bulundurur. Çok ağır bir silahtır.







Remington 870
Kalibre: 12
Kapasite: 8

John Pedersen'ın dizayn ettiği bir modelden tasviye edilmiştir. John Moses Browning tarafından geliştirilen 1950 Model 870, Amerika tarihinde en çok satılan pompalı-tüfek haline gelmiştir. Başlangıçta av tüfeği olarak, daha sonra ise ordu ve polis güçleri ajanları tarafından benimsenmiştir.




Falçata





Cep telefonu

Cep telefonu bir silah olmasa da oyunda en büyük yardımcımız olacaktır. İnsanları kolay yoldan öldürmek için baskın düzenleyebiliriz. En zor görevlere başlamadan önce silah almak için buluşma ayarlayabiliriz. Kız arkadaşlarımızı arayabiliriz. "GTA IV'te insanlarla düzgün bir ilişki kurmalısınız yoksa size cevap vermeyebilirler". Eğer arkadaşınız sizi aradığında cevap vermezseniz size darılıyorlar. İsterseniz telefon ile taksi de çağırabilirsiniz. Ayrıca GTA IV'te telefon ile resim çekebillir, mesaj atabilirsiniz. Acaba acil yardım için de çağrı yapabilecekmiyiz?..





New York, NY - May 21, 2007 - Rockstar Games Grand Theft Auto IV oyununun Special Edition'unu duyurmaktan gurur duyar.

GTA IV'ün Special Edition'u metal ile korunmuş deposit kapak ve yeniden ayarlanmış kutu içeriği ile piyasaya çıkacaktır. Kutunun içerdikleri:

--Her iki konsol da (PS3, X360) aynı içeriklere sahip olacak.

--GTA IV Özel Sanat Kitabı ile daha önce görülmemiş artworkler (Sanat işleri)

--GTA IV oyununun radyosundaki şarkıları heryerde dinleyebilmeniz için en ünlü artistlerin şarkılarından oluşan GTA IV Soundtrack CD'si.

--Kutuları korumak için özel Rockstar Kilidi.

-- ve sınırlı sayıda verilecek olan kalın Rockstar Çantası.

Bu paket oyunun hayranlarına özel üretilmiş olup $89.99'a (Amerika fiyatı satılacaktır.

Grand Theft Auto IV hakkında ayrıntılı bilgi için, lütfen www.rockstargames.com/IV adresini ziyaret ediniz.

Rockstar Games is a publishing label of Take-Two Interactive Software, Inc. (NASDAQ: TTWO).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


GTA Tarihçesi






Oyun Hakkında Detaylar:


Bilardo oynanabiliyor

* Headshot sayesinde insanları tek vuruşta indirebiliyoruz.

* HUD (Head-up Display) sayesinde canımızı görebiliyoruz.

* Sniper türü silahlar modifiye edilebiliyor.

* Duvarlara sırtımızı yaslayarak kurşunlardan korunabiliyoruz.

* Oyunun haritası San Andreas'ın haritasının 3/4'ü:

* Niko NRG900 motosikletine bindiğinde kafasında otomatikman kask beliriyor. (Muhtemelen bütün bisikletlerde böyle olacak)

* Turuncu daireye adım attığımızda ara sahne başlıyor ama görevlerde gitmemiz gereken yeri kendimiz buluyoruz.

* İnternet kafeler bir iş bulmamıza imkan sağlıyor. Artı olarak, "Gamer Zone" mini oyunları oynamamıza da imkan sağlıyor.

* SWAT takımları oyunda yer alacak.

* Arabamızdan sadece Uzi türü silahlar ile değil pistoller ve shotgun gibi silahlarla da drive-by yapabileceğiz. (Eski bilgiler)

* Editörlere gösterilen ikinci demonun ismi, "Small Fish in a Big Pond" (Büyük Akvaryumdaki Küçük Balık)
Demoda girilen internet kafenin ismi Totally Wireless (TW@)

* Niko'yu herhangi bir kapıya doğru yürütürseniz elleriyle kapıyı açıyor. (San Andreas'taki CJ hatırlarsanız gövdesi ile açıyordu)

* Araba bagajlarına saklanabiliyoruz. Bagajlar sadece silahları koymamız için kullanılmayacak başka şeylerde koyabileceğiz.

* Can barı ekranda herzaman gözükmüyor. Silahlarımızı değiştirirken bir iki saniye ekranda beliriyor.

* Ayrıca insanlar kafalarının üstünde onları gösteren oklar taşımayacak.

* Star Junction (Times Square'in GTA IV'teki ismi ) mekanında gösterime sunulan bir film var ismi ise T.S Pirate at the Thespian Theatre, aynı zamanda Liberty Cameras adında bir kamera dükkanı var. Editörler Rottherdam'a giden yolda (Jacob'un yaşadığı yer) Bahama Mamas adında bir bar görmüşler.

* Ekranin sağ alt köşesinde bulunduğumuz sokağın ismi beliriyor. Demo gösterime sunulurken, Niko şu bölgelerden geçmiş: Presidents City, Chinatown, Lancet, Hatton Gardens, Middle Park East, Lancaster, Ruby Street, Cod Row, Denver Avenue, Exeter Avenue, Northwood, East Holland, Silicon Street, Quartz Street, The Triangle, Easton, Diamond Street and Calcium Street.

* Elinizi taksiye salladiktan sonra, binmek icin Y tusuna basmamız gerekiyor (Xbox 360). Kontroller henüz tam ayarlanmamış. Taksinin arkasina binip yolculuğun keyfini çıkarma sansiniz var. Kamera her beş sanİyede bir değişiyor, radyoyu kendiniz değiştirebiliyorsunuz. İsterseniz yolculugu bir tusla gecebilir veya taksiciye 2 kati para vererek daha hızlı gitmesini sağlayabilirsiniz. Canınız sıkılırsa taksiciyle konuşabilirsiniz.

* Toplam aranma yıldızı eski GTA'lardaki gibi 6 yıldızdan oluşuyor.

* Arabaların içinde GPS sistemi var. GPS sayesinde ekranınızın sol alt köşesinde bulunan haritanızda sarı bir nokta beliriyormus. GPS sistemi gitmek istediğiniz yere yolunuzu kaybetmeden en kısa yoldan gitmenizi sağlıyor.

* Niko neredeyse herşeyin arkasına saklanarak kendisini kurşunlardan koruyabiliyor.

* Bazı görevlerimizde interneti kullanmamiz gerekecek. Niko internete neredeyse heryerden ulaşabiliyor.

* Niko ünlü bir avukat olan Goldberg'i öldürmesi gereken görevde aşşağıdaki resimde gördüğünüz internet kafeye gidiyor. İnternetten avukata bir e-posta yolluyor ve röportaj yapmak istediğini belirtiyor. Niko'yu birkaç saat sonra Goldberg'in sekreteri arıyor ve röportaj için yarın gelebileceğini söylüyor. Niko önce dükkana gidip şık bir takım elbise alıyor. Artık elbiselerimizi raftan seçip satın alıyoruz. Son olarak ise Niko silah satıcısı Jacob ile buluşup Karayipli arkadaşımız Jacob'un arabasının bagajından silahlarımızı satın alıyoruz. 1 gün geçtiğinde Niko ofise ulaşıyor ve Goldberg'i iki kaşının arasından vuruyor. Goldberg ölmeden önce şu sözleri söylüyor: "Silahlardan korkmuyorum çünkü silahlar can almaz, oyunlar can alır!"

GTA III'te de bulunan TW@ internet kafe: (Bu resim GTA LCS'den alınmıştır.)



- Eğer Niko aç ise taksici bizi restoranta götürecek, Niko yaralanırsa hastaneye götürecek. Yani heryere birkaç saniye içinde ulaşabileceğiz bu yüzden etrafta can aramamıza gerek kalmayacak.

- Multiplayer bölümüne telefonumuzdan ulaşıyoruz.

- Telefonumuz ile mesaj ve resim çekebilecek, telefon görüşmesi yapabilecek aynı zamanda telefonumuzu GPS olarak kullanabileceğiz.

- Polisler sizi ararken taksiye binemeyeceksiniz.

- Polisler haritamızda beyaz noktalar olarak beliriyor.

* Niko otobüs durağına geldiğinde ekranda bir icon beliriyor ve otobüs çizelgesini kontrol ediyoruz. Otobüse binerek yolculuk edebileceğiz, bence otobüs şöförüde olabileceğiz.

* Niko silahını çıkardığında ekrana siyah bir işaret geliyor ve kamera Nikonun omzuna yaklaşıyor. Nişan alma sistemi geliştirilmiş.

* Araba çalmak gizlilik gerektiriyor.

* GTA IV'ün ana müzikleri için Philip Glass görevlendirilmiş. Philip Glass trailerdaki müziğin sahibi.

* Niko insanların arasında yürürken Assains Creed'deki gibi onları iterek kalabalıktan sıyrılıyor.

* Arabaları çalarken birçok değişik animasyon görebileceğiz. Her seferinde değişik animasyonlar sayesinde oyun daha doğal gözükecek. Örneğin kenar bir mahallede Niko arabanın camını rahatça indirip arabayı çalıştırarak oradan uzaklaşacak ama şehirin göbeğinde polislerin bol olduğu bir yerde etrafına şüphe ile bakacak ve arabanın camını yavaşça kırıp etrafına iyice bakacak sonra ise tırsarak oradan uzaklaşacak

* Artık görevimizi işaret eden oklar veya daireler olmayacak açıklayayım:
Oyunun çok daha doğal gözükmesi en önemli etkenlerden. Artık binaya yükleme ekranı olmadan girdiğimiz için oyun çok daha gerçekçi olacak ve binaya girmeyi işaretleyen sarı oklar kaldırılmış.

* Her sokağa girdiğimizde o sokağın ismi ekranımızda belirecek.

* Rockstar Xbox 360 ve PS3 arasındaki farkı olabildiğince aza indirmeye çalışıyor. Oyun iki platformda da görsel olarak aynı olacak.

* Niko demonun bir bölümünde ATM'ye gidiyor ve ekranda para işlemleri beliriyor. Büyük ihtimal öldüğümüzde cebimizde olan paranın hepsi çalınabilecek bu yüzden paramızı bankalara yatırmalıyız. Bence Scarface ile benzer bir sistem göreceğiz.

* Yanımızdan araba geçerken arabanın içindeki herifin ne dinlediğini duyabileceğiz. Eğer SIXAXIS*'e ileride titreşim özelliği gelirse ses dalgalarını hissetmek çok hoş olacak (*: SIXAXIS Playstation 3 kolu)

* Arabaların sürüş sistemi çok geliştirilmiş. Eskisi gibi duvara arabamızı geçirmek yerine daha güzel sürmeyi tercih edeceğiz.

* Cep telefonumuzda "Conract" seçeneğini seçtiğimizde konuşacağımız kişiye: "Benimle şurada buluş" gibi emirler verebileceğiz.

* Tek kişilik modu Cooperative (arkadaşınız ile ilerlemeli oynamak) oynamak imkansız. Ama bilinmeyen birçok multiplayer mod için birçok Co-op mod olacak.

* "San Andreas Stories ile ilgili bir projeniz varmı?" diye sorulduğunda Dan Houser şu cevabı vermiş: "Şu an için öyle bir planımız yok, PSP için yeni bir GTA projesine başlamadık"

*Yeni kamera açıları (Dört farklı açıda değiştirilmiş.)

*Araba içi kamera modu sizi FPS görüş açısına getiriyor (Kaput üstünden görüyorsunuz ekranı.)

*Arabadayken ekranı 360 derece döndürebiliyorsunuz. Hatırlarsanız PS2'de bu özellik yoktu.

*Gece ve sabah hava koşulları karakterimizi her bakımdan etkiliyor.

*Gün boyunca araba ve insan sayısı artıyor. Geceleri ise azalıyor.

*Görevler yaptığınız zamana göre değişiyor.

* Şimdiye kadar onaylanmış araçlar:
o Trenler
o Otobüsler
o Yeraltı Metro sistemi
o Helikopterler
o Motosikletler
* Niko 35-40 yaşlarında.

* Önceden tutuklanmak ileride hayatımızı etkiliyor. İnsanlar bizi suç işlerken görürse bizi hatırlayabiliyorlar ve kaçıyorlar. Aynı şekilde polisler de bizi hatırlayabiliyor.

* Arabaların bagajlarını L1 ile açabiliyoruz. Büyük ihtimal bu özellik ile bagajımıza cesetler ve silahlar koyabileceğiz.

* Su yollarında sürat botu yarışları yapabileceğiz.

* Niko çok yetenekli direklere, duvarlara tırmanabiliyor, yangın merdivenlerini filmlerde gördüğünüz gibi kullanabiliyor.

* Cep telefonumuz çok işe yarayan bir araç olacak. Görevlerimizi ayarlamak için milleti arayabiliyoruz. Çoğu görev farklı sonlar ile bitebiliyor.

* Gökdelenlerin çoğunun içine girebiliyoruz. Tepesine çıkıp insanları metrelerce yüksekten fırlatabiliyoruz.

* Oyunumuz yatay olarak GTA SA'dan küçük olsa bile dikey olarak çok daha geniş. Harita şimdiye kadar görmediğiniz kadar detaylı.

* Dan Houser:
"Multiplayer modları hakkında şu an için yeterli bilgi veremem ama daha sonra açıklayacağız, şimdilik size oyunun MMO (Massive Multiplayer Online) olmayacağını söyleyebilirim. Birçok eğlenceli multiplayer modları üzerinde çalışıyoruz"

* Artık etrafta silahla gezersek insanlar bağırarak kaçacaklar.

* Dövüş sistemi çok geliştirilmiş. İnsanları sürüklemek veya dövmek artık çok daha gerçekçi.

* Oyunun detaylı olması en önemli özellik. Dan Houser oyunu çok detaylı yaptıklarını söylüyor.

* Central Park'ın oyunda olacağı onaylandı. (New York'un ormanı

* Botlar çok geliştirilmiş ve onları sürmek "Çok harika" bir duygu. Botların denge sistemi değiştirilmiş, daha gerçekçi ve eğlenceli yarışlar bizi bekliyor.

* Eğlenceli ve ilginç silahları GTA IV'te görebileceğiz. (çiçek, baston vs.)

* Telefonumuzun sağ alt köşesinde "Adres defteri" var ve bu adres defterini kullanarak çetelerle bağlantı kuruyoruz. Görevler alabiliyoruz.

* Niko silahını çıkardığında ekrana Siyah bir daire içinde çarpraz bir hedef geliyor. Yani manual nişan sistemi GTA IV'te de var.

* Derginin yazarı bir kulenin "Twitchins" olarak adlandırıldığını görmüş. 69th Street Diner adlı bir yemekhane isimi ile gerçekte New Jersey'de var olan Şeker Fabrikasını görmüş. Şeker fabrikasının resimi:

* Arabadayken kamerayı kendimiz ayarlayıp sabitleyebiliyoruz. Böylece oyuncuya daha çok özgürlük sunulmuş oluyor.

* Buluşmaların çoğu gökdelenlerin tepesinde geçiyor, evet tam tepesinde. (Oldukça eğlenceli olacak. İnsanları fırlatabildiğinizi unutmayın =)

* Radyo istasyonlarının birisi Doğu Avrupa Stili şarkıları çalıyor.

- New York’daki Özgürlük Heykeli’nin yerini, Liberty City’de Mutluluk Heykeli alıyor. Ayrıca, DUMBO (Down Under the Manhattan Bridge Overpass- "Manhatten Köprüsü Üstgeçidi’nin Altı" ise, BOABO (Beneath the Offramp of the Algonquin Bridge Overpass- Algonquin Köprüsü Üstgeçidi Yokuşunun Altı, isminden de çıkarabileceğiniz gibi tincercilerin yuvalanacakları mekan) olmuş durumda.

- Yayalar da GTA IV’de değişime uğruyor. Artık çok daha gerçekçiler. Banklara oturup kitap okuyorlar, sigara içiyorlar. Genel olarak bir yayanın sokak ortasında yapması gereken neyse onu yapıyorlar.

- Daha önce yayınlanmış ekran görüntüleri oyunun son halini yansıtmıyor. Tahmin edebileceğiniz gibi, oyunun son hali çok daha kaliteli görselliğe sahip olacak.

- Bellic yürüdükçe, attığı her adımın ağırlığı hissedilebilecek. Karakter animasyonları çok daha gerçekçi.

- Daha önceki GTA oyunlarından farklı olarak, kendimizi diğer insanlardan emir alan bir köle gibi hissetmeyeceğiz. Bu tip görevler GTA IV’de de olacak ama zamanı nasıl geçireceğimizi daha fazla kontrol edebileceğiz. Liberty City’de çok daha özgür olabileceğiz.

- Oyunu daha özgürce yönlendirebileceğiz. Rockstar, oyunseverlere oyundaki kaderleri üzerinde daha fazla kontrol olanağı sağlayacak. Bir karakterle yüz yüze konuşabileceğimiz gibi, cep telefonundan da konuşabileceğiz veya bir karakteri bilgilendirmenin daha farklı yollarını kullanabileceğiz. Yani, karakterlerle ve oyun dünyasıyla daha farklı yollardan ilişki kurabileceğiz.

- Rockstar, oyunu hazırlarken eski polis şeflerinden de yardım aldı ve görülen 2000′lerde suçlu olmanın 90′lar veya 80′lerde suçlu olmaktan daha zor olduğuydu. Oyunda da bunun izlerini görebileceğiz.

- GTA IV’de uçak süremeyeceğiz. Rockstar bunun nedenini, sadece tek şehir olmasına ve eğer uçak olursa bunun gerçekçiliği zedeleyeceğine bağlıyor. Yani bu jetpack gibi ekipmanın da olmayacağı anlamına geliyor. Motorsiklet hala oyunda.

- Rockstar, seslendirmeler için de çok özenli davranmış. Bu da demek oluyor ki çok meşhur sesler duyacağız. Aynı yaklaşım, oyun müziklerinin seçiminde de kullanılmış.

- İlk yüklemeden sonra, oyunda başka bir yükleme ekranı olmayacak. Bu, şehir dışı kısımlarına geçerken ve tersi için de geçerli.

- Oyunun X360 ve PS3 için çıkacak iki versiyonu da benzer olacak. Fakat, X360 versiyonu için indirilebilir içerik de sunulacak.

- Ve GTA artık çok oyunculu olarak da oynanabilecek. Ancak bu, bir devasa online oyun şeklinde olmayacak. GTA IV için, daha çok tek kişilik oyunla beraber ilerleyecek, eğlenceli ve ilgi çekici bir çok oyunculu mod olacak.

* Kalabalık çok gerçekçi: İnsanlar gazete alıyor, köşelerde sigara içiyor, hatta bazıları sizden çakmak istiyor.

* Taksiciler, elinizi kaldırıp hemen indirdiğinizde gerçek hayattaki gibi binmeyeceğinizi anlayıp uzaklaşıyor. Taksinin arkasına bindiğinizde kamera FPS moduna geçiyor ve etrafı izleyebiliyorsunuz.

* Karayipli silah satıcısı olan Jacob'dan silah almadan önce pazarlık ediyorsunuz. Eğer iyi anlaşırsanız az para ödüyorsunuz.

* GTA serilerinde ilk defa takvim oyunda kaydediliyor ve tatil günleri, iş günleri gibi oynanışa etki ediyor.

* Eğer ince bir duvarın ardında saklanırsanız vurulabiliyorsunuz.

-Etrafta çoğu şey için bir billboard bulabiliyoruz "Shark Credit Cards," "Pirate Music," ve Niko'nun kullandığı telefonun markası olan "The Witz"

-Dergide HUD (Can, Armor, Saat, Para, Harita) hakkında şunlardan bahsedilmiş: Oldukça küçük ve ekran çok temiz gözüküyor. Köşede küçük bir harita var ve küçük harfler paramızı gösteriyor.

-Roket Atar kullanabileceğiz.

-Editörler, Niko'nun Jacob'la buluşmak için gittiği yolda "Ardarda sigara içen serseriler görmüş"

-Kadının teki "This shi* is bananas" diye arabasından bağırmış. Acaba Gwen Stefani'nin "BANANAS" adlı şarkısını mı dinliyordu?

-Niko taksiye bindiği an taksimetre açılıyor ve gideceğimiz yere göre fiyat değişiyor.

-Taksi hareket ettiğinde Sinematik Kamera modu ile gezebiliyoruz.

-Oyunda çok ünlü isimlerin müziklerini duyacağız ama Rockstar bunları dergide yayınlamamaları için dergicilere herşeyi tembih etmiş.

-GTA IV'te heryerin bir adresi var.

-GTA IV'te yayalar çok daha gerçekçi bir yaşam sergiliyor: "Bir kadın sebze çantası tutuyormuş ve düşürmüş. İçindeki sebzeler etrafa saçılınca yere eğilip hepsini tek tek sepete koyup devam etmiş. Sokakta bazıları sigara içmek için sizden çakmak bile isteyebiliyor."

-Gamepro Sanchez ve PCJ'nin dönüşünü onaylıyor.

-Aranma modunda polisler arabasında ise haritada beyaz noktalar halinde gözüküyor.

-GTA IV'te giyinim çok gerçekçi ve değiştirilebilir.

-Korunma sistemi Gears of War, ve Rainbow Six: Las Vegas'a benziyor. Ayrıca nişan alma sistemi Res 4'teki gibi omuz üstü kamerası ile gerçekleştiriliyor.

* Etrafta gördüğümüz bütün telefon numaralarına ulaşabiliyoruz. Oyunda farklı servisler bulunuyor.

* Pizza söyleyebiliyor yardım için polisleri çağırabiliyoruz.

Mehmet Şah
(şimdiye kadar 2 posta)
14.10.2008 08:08 (UTC)[alıntı yap]
ya süper bi oyunnn
Hitman
(şimdiye kadar 10 posta)
14.10.2008 08:09 (UTC)[alıntı yap]
"Mehmet Şah" yazdı:
ya süper bi oyunnn

bencede süperrrrrr



Bütün konular: 33
Bütün postalar: 48
Bütün kullanıcılar: 6
Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse crying smiley
 
 
  Bugün 164 ziyaretçi (189 klik) kişi burdaydı!